zaterdag 14 augustus 2010

Nieuw fornuis

Toch een grote aankoop gedaan. Maar dit stond al jaren op mijn lijstje en moest gewoon voor de veiligheid. Mijn fornuis uit mijn oude huis kon hier niet worden aangesloten vanwege grotere buizen dan dat ze tegenwoordig gebruiken. Dat hield in dat ik nog steeds kookte op een Etna fornuis uit 1952 wat hierin het huis stond. Een fornuis nog met een gasoven i.p.v. een elektrische oven of hittegolven. En geloof me maar, dat is met een gebruiksaanwijzing. Nu ik een bedrijfje heb gevonden die dit voor me aan wil sluiten, heb ik de stap genomen om het te vervangen. Momenteel zijn er veel aanbiedingen vanwege de uitverkoop en mijn keuze was redelijk snel gemaakt. Het hoefde geen luxueus model te zijn, maar wel een veiliger en jonger exemplaar. Het mooie is dat ik hiervoor al een paar jaar VVV bonnen heb opgespaard voor dit doel, dus het kost me niet veel en de nieuwe aansluiting zelf. Ik kan weer wat van mijn lijstje schrappen wat echt moest gebeuren! En het was door die bonnen nog zo goed als gratis ook! Het geregel en georganiseer was in deze nog het meeste werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor je reactie.